sarahsdiary

What I eat in a day #2

  • 23.06.2015 - 11:31




Nå er det virkelig ikke lenge til vi reiser til Thailand, så jeg skal være veldig flink frem til vi drar! Øyvind hjelper meg heldigvis med motivasjonen, og har sagt at hvis jeg trener minst tre ganger i uken og unngår godteri frem til vi drar, skal jeg få et gull-anheng jeg har ønsket meg lenge! Får lov til å kose meg under bryllupet da, hihi.

20 dager igjen...

SK2015: Top Cardio Tracks

  • 13.05.2015 - 20:42

For meg fører dårlig musikk til dårlig trening, så her noen av mine favoritter som får meg igjennom en god cardio-økt!

Dagens kanonøkt:

Må si jeg er utrolig stolt over meg selv i dag! Veldig gøy å se og føle at treningen og kostholdet fører til fremgang! Klapp på skulder!!

Kan ikke huske sist jeg trente så mye som jeg gjør for tiden og det har kroppen merket også, for mine astma-problemer som jeg ikke har merket på flere år har begynt å vise seg under de siste øktene. Var hos legen og fikk resept på ventolin, så det blir ikke noen unnskyldning! Hihi.. Gleder meg allerede til i morgen, altså!

I morgen tenkte jeg å ta en ny runde med "hva jeg spiser i løpet av en dag" som flere av dere likte, så da kjører vi på med en ny en. 

Stay tuned <3

 Har DU noen cardio-favoritter å dele med meg?

#trening #musikk #cardio #helse #sommerkroppen2015 #helse #sommer

SK2015: Update og uke 2

  • 11.05.2015 - 08:46

God morgen, lovelies!

Nå er uke 1 over, og veldig kort oppsummert så var treningsøktene kanonbra, mens kostholdet ikke var fullt så bra. Så denne uken skal jeg jobbe med å balansere disse to.

Som dere ser så ble det ikke pilates som planlagt. Grunnen til dette var at jeg var så sliten. Det er jo egentlig ingen overraskelse da jeg ikke har trent så mye som jeg har gjort denne uken her, på veldig lenge. Noen vil tenke at 4 økter ikke er så mye, men for en som ikke er vant til det, er det veldig mye! Kostholdet var som så, med altfor mye utskeielser i helgen - så det må jeg forandre på, ASAP. Litt morsomt at jeg har trent bedre enn jeg har spist... Så, jeg gikk opp litt, men det henter jeg inn igjen denne uken. Jeg velger å se på det som "positivt", da jeg også kan dele med dere hvordan man kan hente inn en dårlig uke.


For uke 2/10 har jeg valgt å beholde man-ons, da disse øktene var så kanon(klapp på skulderen). Som dere ser har jeg også supplert med litt ekstra magetrening på onsdag. De andre dagene har jeg foreløpig valgt å la stå tomme, da jeg faktisk må kjenne på kroppen denne uken også! 

Alt i alt, veldig fornøyd med treningen og skuffet over helgen -  men uke 2 starter med blank!

Hvordan har det gått med dere?

#trening #sommerkroppen #sk2015 #forandring #helse #kosthold #livsstil

Cheat day

  • 09.05.2015 - 10:42

God morgen, lovelies!

I går var det fullt kjør hele dagen, så det ble dessverre ikke noe tid til å blogge. Men fortvil ikke, mobilen var med - så noen bilder fikk jeg jo tatt! 

Startet dagen med jobb fra 930-17.

Etter jobb møtte jeg mannen for en etterlengtet date! Rett og slett en "chill-out-date". Her får dere også se mine utskeielser for denne uken (+ noen drinker til). Vi spiste på Opland Burger & Steak, som er på Østbanehallen. Bestilte den nye burgeren: blue cheese, bacon & pear, som var helt OK. Mannen bestilte pulled pork-burger som var en god del bedre. Har dere vært på Østbanehallen i det siste? Det har blitt såå fint der!

Når jeg får i meg litt(en del) alkohol skyter søtsuget i været, så når jeg kikket på klokken på hjemveien og så at Yummi Heaven var åpen i 5 minutter til, var det ingen tvil om hvor og hva jeg skulle. Skal sies at jeg ikke spiste opp hele posen, så vi får se om den ikke forsvinner i dag! 

Men som dere ser, koser jeg meg i helgen - mens jeg jakter på sommerkroppen!

Hva jeg spiser i løpet av en dag

  • 07.05.2015 - 14:31

Hei, lovelies!

Så gøy med så positiv respons på forrige innlegg. Jeg fikk en del spørsmål om hva jeg spiser og om jeg kan komme med forslag til hvordan man kan spise på budsjett. Så her får dere se alt jeg spiste i går. Enkle måltider som ikke tar lang tid å lage. Eggmuffinsene er vel det som tar lengst tid å forberede, men fordelen her, er at du lager for flere dager! Husk at jeg ikke spiser slik hver dag(nesten)!

Si i fra hvis dere liker dette innelgget og vil ha fler av de!

Starter alltid dagen med 2 kopper lungo-kaffe fra Nespresso, som har kurert forstoppelsen min som jeg har slitt med i noen år. Flere har spurt hvorfor jeg ikke klager over magen lenger (hehe). Jeg vil si det stort sett er det nye balanserte kostholdet og disse to magiske koppene.

Frokost: 2 knekkebrød (wasa delikatess sesam), 2 egg, 4 skiver kokt skinke, mager leverpostei, noen druer

Mellom: 1 eple

Lunsj: 2 eggmuffins

Middag: 1 grillet kyllinglår med ca en kvart avokado og noen grønnsaker

Jeg føler alltid et søtsug etter middag. I går var jeg på jobb så sørget for å ha med meg noe "sunt sukker", som ville dekke det behovet, sånn at jeg ikke løp til nærmeste kiosk. Når jeg pleier å stenge på jobb får jeg alltid lyst til å knaske på noe, så da har jeg alltid med meg 2-3 riskaker. Jeg er hjemme ganske sent etter jobb, men jeg følte meg litt sulten og ville ikke gå til sengs med en rumlende mage, så jeg spiste noen crabsticks mens jeg så på Paradise med mannen. 

Noen vil kanskje mene at dette er for lite mat, men det holder meg mett - og hvis jeg føler meg sulten, spiser jeg mer. Når det gjelder treningsplanen for denne uken, har det gått veldig bra! Jeg har fullført alt hittil og kroppen er helt ødelagt i dag, som den skal være! Jeg har ikke bestemt meg 100% om jeg skal trene i dag, eller om kroppen burde hvile og heller ta en økt i morgen. Vi får se! Viktig å lytte til kroppen noen ganger, spesielt når jeg har kjørt den så hardt som jeg har gjort denne uken.

#sommerkroppen #helse #kosthold

Ned 4 kg på 4 uker

  • 06.05.2015 - 14:58

Start: 62.8 kg

I dag: 58.8 kg


Da vi kom hjem fra Paris, følte jeg at nok var nok. Helt siden jul har jeg liksom ikke klart å hente inn gode matvaner og trening, og resultatet var 6 ekstra kg. Noe nesten ingen har trodd på, men jeg lar bildene tale for seg. Spisemønsteret mitt var helt katastrofe og veldig jojo, for jeg hadde jo egentlig ikke gode matvaner. Jeg visste ikke hva jeg skulle spise, hvordan jeg skulle trene - visste rett og slett ikke hvordan jeg skulle leve. Noen sier kutt ut karbo, andre sier at fett er farlig, noen mener supermat er tingen. Men hva er egentlig riktig? Det finnes ingen fasit.

Jeg har testet ut det meste; Paleo, lavkarbo, supermat, kutte ut ditt og datt, masse karbo osv.  Siden jul har jeg vært i Stockholm Sveits, Belgia og Paris, som førte til "matvansker". Alkohol fra morgen til kveld, masse digg mat og desserter og null kontroll. Mangel på kontroll førte til dårligsamvittighet og mangel på mestringsfølelse, som igjen førte til trøstespising og dårlig humør. Jeg begynte nesten å bli gal. 

Men det skal også sies at etter å ha testet ut de forskjellige matmønstrene, har jeg funnet hva kroppen min liker, og hva den ikke liker. Mitt råd til dere er å se og føle hvilke signaler maten du putter i deg gir kroppen din.



Hva følger jeg nå? Ingenting. Nada. Jeg spiser hva jeg vil, men jeg spiser bevisst. Man-fre spiser jeg relativt sunt, og er det "mindre sunn" mat på middagsbordet, tar jeg bare mindre av det. 

I helgene unner jeg meg smågodt og junk, men vil si jeg har halvert mengden! Tidligere kunne det bli smågodt to ganger i helgen, og flere junk-måltider. Prøver å tenke cheat meal, istedenfor cheat day.

Små grep. Jeg vil si at vektnedgangen min stort sett har skyldtes kostholdsendringene, og mine tanker rundt mat. Jeg tenker ikke lenger på mat 24/7, men jeg spiser når jeg er sulten. For det meste har jeg trent cardio 1-2 ganger i uken, og sitti på rumpa mesteparten av dagen, med unntak av noen squats her og der foran tven. Så det blir veldig spennende å se hvordan kroppen responderer til å trene både cardio og styrketrening, 4 ganger i uken!

Var det lett? Definitivt ikke. De første dagene var helt forferdelige! Man må virkelig bite tenna sammen for å komme ut av de dårlige vanene. Men tro meg, når du kommer forbi.. Den følelsen! Jeg er kjempestolt av meg selv, og ser frem til 10 uker til! Det betyr ikke at jeg skal gi meg etter 10 uker, men da har jeg forhåpentligvis satt nye vaner, som skal vare!

Jeg vet det kan være vanskelig å komme i gang, så ikke nøl med å sende meg en melding hvis du føler at du ikke har nok støtte rundt deg. Jeg støtter og motiverer deg gjerne! 

Få sommerkroppen med meg!

  • 04.05.2015 - 22:33

Tenkte å kjøre i gang en ny kategori her på bloggen: Sommerkroppen 2015! Men hva er sommerkroppen egentlig? Nei, jeg vet ikke? Hva mener du at det er? Det er utallige mange diskusjoner rundt hva sommerkroppen egentlig er. Noen fnyser av det, mens andre motiveres av det. Jeg personlig mener at sommerkroppen er den fysikken du har når ferien din begynner. For min del starter den for så vidt når skolen er over og jeg smiler fra øre til øre, men jeg velger å strekke det til vi skal til Thailand, 14.juli. Det er 10 uker, det!

Hva skal jèg gjøre? 

Trening

Vel, for det første skal jeg trene mer. Per dags dato trener jeg 1-2 ganger i uken, og den andre økten skjer typ bare hvis Øyvind hinter og spør om jeg har trent eller skal trene. Skal bli flinkere til å trene styrke, sånn at jeg får dat ass og forhåpentligvis noen søte magemuskler (PLEASE). Jeg har satt meg et mål om å trene 4 ganger i uken, og kommer til å legge det ut en ukeplan hver mandag, og en oppsummering hver søndag.

Mat

Her kommer jeg ikke til å gjøre store forandringer da det er mosjon kroppen min mangler. Jeg føler jeg spiser bra og har allerede gjort de forandringene som behøvdes da jeg startet 1.april, og har allerede gått ned 3 kg ved å forandre på kostholdet. Men, jeg skal kutte litt ned på smågodtet ( :-( ) i helgene. Skal også prøve å publisere "hva jeg har spist i løpet av dagen", noen ganger i uken.

Bli gjerne med!

Lag kategorien "sommerkroppen 2015" hvis du har blogg selv sånn at jeg og andre lettere kan følge med, eller send meg gjerne melding på facebook , eller bare kommenter her hvis det passer deg bedre. Jeg skal prøve å legge ut flere sunne oppskrifter og inspirasjonsbilder på veien mot mål. Dette blir gøy og spennende, dere!

Let's begin!


sarahsdiary

Velkommen



23 år gammel jente som skriver om mine interesser som mote, kosthold og skjønnhet. Blir ikke mye dypere enn det, altså! Kontakt: sarahpasgari@gmail.com

Blogg.no reklame

Søk i bloggen

Kategorier

Arkiv

Bloggdesign

hits